Sunday, January 2, 2011

DAKWAH TAHUN BARU BERJAYA DEKATI MAHASISWA




KAHERAH -31DISEMBER: Sambutan menyambut kedatangan tahun baru 2011 di Mesir tidak semeriah sambutan yang dibuat di tanah air yang dipenuhi konsert-konsert, parti , perarakan dan persembahan bunga api, walau bagaimanapun sebahagian mahasiswa di Mesir tidak menjadikan itu faktor untuk tidak menyambutnya kerana kesan budaya yang terbawa-bawa dair Malaysia.
Pada malam sambutan tersebut Unit Hisbah Pusat telah menggerakkan semua jentera-jentera hisbah di peringkat BKAN termsuklah SkuadBermotor Hisbah dan Brothers Bikes Club yang dianggarkan seramai 140 orang telah menjalankan dakwah mesra tahun baru di sekitar kawasan-kawasan tumpuan di Kaherah.Operasi bermula dengan taklimat yang diadakan di RKB Hayyu Sabi' pada 3.30 petang kemudian anggota-anggota terus bergerak ke tempat-tempat yang di tentukan.
Sepanjang operasi dijalankan risalah telah diberikan kepada mahasiswa dan mahasiswi yang ditemui dan diberi kaunseling terhadap mereka yang telah melakukan kesalahan,operasi berakhir pada pukul 1 pagi dan tiada perkara yang tidak dingini berlaku sepanjang operasi dijalankan.
Pihak Hisbah PMRAM mengucapkan jutaan perhargaan kepada semua anggota hisbah yang bersama-sama menjayakan operasi dakwah tahun baru ini. Semoga setiap usaha kerja yang dilakukan akan mendapat ganjaran yang setimpal di akhirat kelak .

Yang Melaporkan,
Unit Penerangan Hisbah PMRAM 10/11

Wilayah HISBAH di Aceh- Jangan tunggu tsunami melanda Mesir untuk mengubah akhlak kita.



1 comment: