Monday, July 12, 2010

ALLAH MAHA MELIHAT





gambar hiasan

Imtihan telahpun dilalui oleh hampir kesemua mahasiswa yang berada di Mesir ini yang mana difahamkan pelajar perubatan dan qiraat masih belum selesai mengharungi ujian di kuliah masing-masing, sehinggakan hari ini pun masih ade ujian subjek Bahasa Inggeris yang perlu diduduki oleh pelajar akhawat mansurah dan ketika ramailah yang mula merancang untuk berlibur di tempat-tempat menarik dan ada juga yang sudah pulang bercuti, tidak kurang juga ada yang masih bersiap-siap untuk membeli belah cnderamata untuk ahli keluarga tercinta.

Akan tetapi ketika inilah juga ada segelintir kecil mahasiswa tidak kira pengajian islam mahupun perubatan akan mengambil kesempatan tempoh cuti yang diberikan ini untuk melakukan perkara yang tidak berakhlak. Keluar bersiar-siar bersama kekasih, memadu asmara di restoran-restoran dan lain-lain.

Pihak hisbah tidak pernah memejam mata mengenai permasalahan ini yang tidak pernah mengira waktu dan masa setelah dipertanggungjawabkan ke atas bahu kami, Allah tidak pernah terlepas dari setiap perbuatan kita samada baik ataupun buruk dan semoga kita dapat memastikan diri kita tidak sekali-kali melakukan perkara yang dimurkainya.

Kawasan yang dikenalpasti menjadi lubuk mudah untuk pelaku-pelaku kurang sopan ini melakukan perjumpaan yang tidak syar'ie semenjak kebelakangan ini ialah seperti di restoran-restoran Indonesia seperti Sehati , Abang Bobi, Caresto dan juga restoran lain seperti KFC ,Pizza King dan lain-lain kerana tempat-tempat ini difikirkan tiada ataupun kurang dikunjungi oleh ustaz-ustaz berkopiah putih .

Semoga Allah merahmati hidup kita dan memberikan kejayaan di dalam imtihan seterusnya di dunia dan akhirat.

Bebaskan diri anda dari maksiat.
AMAR MAKRUF. NAHI MUNKAR.!! ALLAHU AKBAR!

No comments: